TEHETSÉGGONDOZÁS MENTORÁLÁSSAL A 9-10. ÉVFOLYAMON PROJEKTMUNKA KERETÉBEN
Kedves Diákok!
Iskolánkban a nyolcosztályos gimnázium 9-10. évfolyamán a tehetséggondozás az elmúlt években többféle módon történt: specializációk, szakkörök, tehetségsávok formájában. A következő (2020-2021. tanévben) új tanulási keretben szeretnénk felkelteni a bolyais diákok kutató- és alkotókedvét. Erre a legmegfelelőbb formának az egyes gyakorlóiskolákban már bevált projektmunkát gondoljuk.
A következőképpen szerint szeretnénk változtatni a tehetséggondozó tevékenységünket a nyolcosztályos gimnázum 9-10. évfolyamán a 2020-2021. tanévtől:
- A tehetségsávok kötelező jellegű választása helyett szabadon, a szaktanárok által javasolt és meghirdetett témákból választhassanak a tanulók.
- A diákok ezzel vállalják azt, hogy legalább egy tanéven keresztül a tanár mentorálásával az adott területen (tantárgy, szakterület) a témában elmélyült munkát folytatnak, erről számot adnak a megfelelő formában (dolgozat, prezentáció, előadás, kiállítás, koncert, film stb.).
- A munkát lehet egyéni, páros illetve csoportos formában is végezni.
- A témákat tanévenként hirdetjük meg, a tanulónak minden évben jelentkeznie kell rá (folytathatja az előző évben megkezdett munkát, de jelentkezhet új témára is).
- Az értékelés a tanév végén (nem osztályzattal) történik, a nyilvános bemutatást (ha a bíráló javasolja, egyéni vállalás alapján) a következő tanévben a decemberi Tehetségnapon.
- A tanulók jelentkezése iskolánk honlapján motivációs levéllel lehetséges. A jelentkezés nem kötelező!
A tanár témákat javasol, problémákat vet fel, megismerteti a szakirodalmi háttérrel, támogatja a kutatómunkát, konzultál a tanulóval, segíti a produktum létrejöttét. Mentorálja (segíti, irányítja, korrigálja) a tanuló önálló tevékenységét. Ennek a munkának a problémacentrikusság a lényege, ezért tanáronként 5-10 fő a tervezett létszám.
A programba való bekapcsolódás megfelelően előkészítené a 11. évfolyamtól kötelező fakultációk választását, az OKTV-n való sikeres szereplést, és jó alapot adna a majdani felsőoktatási tanulmányokhoz a projektmunkában résztvevők számára. A jelentkezők számára pályázati rendszert szervezünk, melyen díjakat lehet majd nyerni.
Kedves Diákok!
Arra kérünk Benneteket, ismerkedjetek meg a felajánlott lehetőségekkel, majd válasszatok témát és vele mentort a 2020-2021. tanévre. Egy tanévben egy témát lehet választani. A mentor tanár csoportjába való csatlakozás feltétele egy 8-10 soros motivációs levél írása, melyben szerepelnie kell a téma- és mentorválasztás okának és tanulmányi céljaitoknak.
Köszönjük figyelmeteket!
Sok sikert és élményt kívánunk Nektek a következő tanévben!
Iskolavezetőség
Meghirdetett témák:
Idegen nyelvek:
Angol nyelv
Angolszász zene és történelem - Puskás Szabolcs
Everyday situations - Menyhárt Izabella
Nyelvvizsga felkészítés - Gaál Ildikó
Német nyelv
Biologie auf Deutsch - H. Tobischka Katalin
Deutsche Welle - Dr. Tóthné Bozi Edit
Íráskészség fejlesztése - Mézesné Szabó Katalin
Olasz nyelv
Conquista l’italiano - Darab Laura
Made in Italy - Roznárné dr. Kun Csilla
Olaszország magyar szemmel - Piri Adrienn Anna
Humán terület:
Diáknyelv - Pintérné Bujtás Tímea
Helytörténet -Varga Zoltánné
Időjárás és történelem - Sélley Gábor
Magyar főnemesek - Németh József
Társasjáték - Eredics Milán
Informatika:
Robotika - Auer Péter
Robotika - Dobre Norbert
Matematika
Arany Dániel Matematikaverseny - Danyi Béla
KöMaL - Danyi Béla
Művészet:
A film formanyelve - Németh József
Bolyai Kamaraegyüttes - Bánó Zoltán
Digitális zenei alkotás - Bánó Zoltán
Fotográfia - Kocsis Zsolt
Grafikai tanulmányok - Kocsis Zsolt
Zenei előadótevékenység - Pilnay Sándorné
Természettudományok:
Elektronika - Pájer Szabolcs
Kémia a háztartásban - Dr. Füzesi István
Kutatások - Baranyai József
Szombathelyi levegő - Dr. Füzesi István
Terepgyakorlat - Dr. Horváth Katalin
Vízvizsgálat vízkezelés - Szabó Bence Farkas